reviews for: listing #72032 - Homosassa Springs, Florida House rental

Private Island Retreat ~1/2 way to Scallops- Land Accessible
  • bedrooms  4
  • pool  yes
  • type  House
  • baths 
  • hot tub  yes
  • community  Ozello keys
  • sleeps  20
  • pets allowed  yes
  • rates (USD) $272 - $899 /nt
    $1,688 - $4,888 /wk

sort by:

Great place to get away from it all.

Review submitted: May 24, 2012   Date of arrival: April 13, 2012

The description was very accurate the houses and property were very clean. The owner was very friendly and helpful. I would absolutely recommend this property to everyone. i loved the pool kayaking and just hangin out at the huge tiki bar the view out there was beautiful and really peaceful.

Recommended for: adventure seekers, age 55+, families with young children, people with disabilities, families with teenagers, girls getaway, pet-friendly, sight seeing, romantic getaway

Owners response: Thank you for your kind words. So glade you could come and enjoy this private island retreat. Feel free to come and stay again.Was great getting to meet your family

Helpful votes: 4 / 4

 

We love to kayak and this place was paradie

Review submitted: May 24, 2012   Date of arrival: March 11, 2012

We loved this rental. We like to not be so public. We sat and played music and sang at the bonfire until the sun came up. The homes are not fancy but very clean,very old island decor and nice to stay in. Every thing is well maintained.It made me feel like we had taken a trip in time to a simpler and more basic time. The kids loved the pool/spa and waterfalls. We were pleasantly surprised at all the art around the island. You could tell the owner use to art shows. As every were you look is little pieces of art. We highly recommend this rental and will be back later in year after the heat breaks. This is very different than renting most homes, as here you are renting a private island complex with lots of extras. We saved about 400.00 over what we would have spent if we rented up town and paid for the extras we got at the island that were included

Recommended for: adventure seekers, age 55+, families with young children, people with disabilities, families with teenagers, girls getaway, pet-friendly, sight seeing, romantic getaway

Owners response: Thank you for your review. It was awesome meeting your family. Look forward to you all returning to spend time in paradise.

Helpful votes: 3 / 3

 

Vacation in Paradise

Review submitted: October 18, 2011   Date of arrival: October 13, 2011

This property was the perfect getaway for our family of eight. We rented the downstairs unit for one evening and then rented the entire house for the remainder of our stay...would definitely recommend renting the entire place if possible. This made for a very peaceful, relaxing and beautiful vacation. The owners are very service oriented, extremley knowledgeable about the area and are completely in tune with anything you might need to make your stay comfortable and enjoyable. The kids loved the pool but probably enjoyed the outdoors and the kayaks even more - the gorgeous scenery, the wildlife make for quite an experience. And, if you're into fishing, you don't have to go any further than the edge of the property. During incoming tides we caught a slew of fish including reds, trout, gar, catfish, lady fish, stingray, etc. They've got a great little baitshop less than a mile away that has shrimp and pinfish, very cool. There's also a fantastic fish restaurant, Pecks, less than five miles away that has some of the best seafood. Leave your IPhone and Laptop at home. Come to this property just to get away from it all and relax. We will definitely return.

Recommended for: adventure seekers, families with young children, families with teenagers, girls getaway, sight seeing, romantic getaway

Owners response: Thank you for your review. We are glade you enjoyed your stay in our area. Look forward to seeing you again some time soon

Helpful votes: 7 / 7

 

our vacation

Review submitted: September 29, 2011   Date of arrival: September 22, 2011

after reading the above review, i was a bit confused as we had no problem with this at all. i think the poster was confused though. the deposit DOES NOT get REFUNDED because it is NOT taken out! the owner puts a hold on the credit card IN CASE there is damage thats expensive.
we stayed at this island and were more than pleased! we had a great time with no problems at all. the owner was close for anything we needed or questions that we had otherwise we really didnt see him. the pool was gorgeous! loved sitting on the deckside by the pool and just lounging and having a great time with friends.
i was a little surprised when we got there, the homes were much nicer and more comfortable than what the photos show.
ken, the owner, took us on a jet ski tour out to the gulf and we seen a ton of dolphins and some stingrays and even a couple sharks! great day!
what can i say other than GREAT VACATION!!

Recommended for: adventure seekers, age 55+, families with young children, families with teenagers, girls getaway, pet-friendly, sight seeing, romantic getaway

Helpful votes: 6 / 6

 

Owner Does Not Return Your Deposit

Review submitted: September 27, 2011   Date of arrival: September 27, 2010

Owner made up Ridiculous Excuses and Kept The Deposit. We rented the upper level. Downstairs was rented by another family. They decided to check out early & blamed the owner that we were loud. Even though they really left because it was raining, we were able to rent the lower level to another family that we knew so the owner was not out anything. We left both upper and lower houses spotless - laundered linens, vacumed the carpets, cleaned the kitchen and bathrooms, etc. The owner refused to return our deposit - said we left too much garbage and broke a sprinkler head in the lawn. Garbage was all bagged & outside. There were no special instructions for "excessive garbage." If this island is meant for gatherings of 8 people, the idea would be to stay & enjoy the island & of course, there is going to be garbage. For the amount of deposit that was retained, we would have taken the garbage off the island ourselves. Easy enough to put it in the back of a pickup and drive it wherever it usually goes. Such a ridiculous excuse from the owner. We go to the area once or twice a year and will never stay at this island again.

Owners response: If you are sure you have the right listing. My homes are both tile there is no carpet to vacuum. Please contact so I can send you copy's of what you were charged. We only put a hold for deposits. So your card is not going to show a refund, as it is not taken out. I have no idea who you are as the dates you listed, I had both homes rented to a Georgia family Sept 22 to 28 and no other rental until Oct 1st. Please contact me so we can find out what happened. Can you send me the invoice with the charge?

Helpful votes: 2 / 6

 

Reviews are the subjective opinions of VacationRentals.com travelers and not of VacationRentals.com, Inc.

  vacation rental details         write a review