reviews for: listing #77649 - Tulum, Yucatan Villa rental

4, 5, 6 BR Beach Villa With Cook, 2 Pools, WiFi, Much More
  • bedrooms  6
  • pool  yes
  • type  Villa
  • baths  8
  • hot tub  no
  • community  Tankah Bay
  • sleeps  14
  • pets allowed  no
  • rates (USD) $1,400 - $6,000 /wk

sort by:

Casa Caribena Review

Review submitted: November 17, 2011   Date of arrival: November 2, 2011

Our group of 12 rented this house the first week of November 2011. There were many things that we loved about this house....being on the beach, fully stocked house, felt like home away from home, having a cook/maid, and just Tulum itself is a beautiful area of Mexico. There were also things that disappointed me. Upon signing the contract and delivering the payment, we received an email with a rundown of the rules of the house and a recommended tip for the two maids of $475 US for the 5 days we were there. As I understood, a tip is optional and based upon ones own judgement. The day that we left we handed a tip to the maid and it wasn't the full amount, because I honestly felt the amount was way too large, she became visibly upset and demanding the tip. We explained why we left what we did and living in Mexico I am well aware of what is an appropriate tip/wage for maids. If it was something that was required of us to pay it should have been included in the price. I was really annoyed with how it was presented to us after all the paperwork was signed.
Another thing was the use of laundry. I only took carry on luggage because it stated we had access to laundry. When we arrived, there was a list of services and it stated laundry was $5 US for a load for the maid to do it. Whenever I have been told I have access to a machine it's always been free. I have no problem doing my own and would have preferred it that way.
It is a very lovely home and I would consider going back if these few things hanged. But it's a real cash grab....everything cost extra $.
Stephanie

Recommended for: adventure seekers, age 55+, families with young children, families with teenagers, girls getaway, sight seeing, romantic getaway

Owners response: We wish that everyone that visits Casa Caribena is happy with their stay but with renting over 45 weeks per year for the last 13 years, we realize that is not possible. We do our best.
For future guests we do not say that guests have access to the laundry facilities due to we truck in water and pay an average of $600 USD per month for water. Since most guests don't realize we truck in water or would ever think the cost was so high, people within the group would just do "little" loads that would easily double the cost of water. We think that $5 USD to wash/dry and iron if you desire a load of clothes is very fair. If you would like Lily to go shoppping with you, we think that the $5 USD fee is also very fair.
Our tipping suggestions are based on the wait service for meals (the preparation & cooking of meals is included in your rental as with any restaurant) and for the cleaning service. In Mexico, a 15 – 20 % tip (gratuity) is customary to the wait/serving staff at a restaurant, and in Mexico a $5 - $10 USD tip per hotel room per night is customary to the cleaning staff in any hotel.
Ours suggestions PER WEEK are:
3 Bedrooms $250 USD
4 Bedrooms $325 USD
5 Bedrooms $400 USD
6 Bedrooms $475 USD
We think the math shows for itself that if you would eat 10 meals for 12 people in a restaurant, tipping 15% and then leave only $5 USD per room for each of the 6 bedrooms, you would pay more than our suggested $475 USD. As it says, it is PER WEEK so if you only stay 5 nights, you would adjust it to around $340. That breaks down to $150 for the $5 USD per night for 6 bedrooms and $180 USD for 10 meals for 12 people.
My husband and I each have over 30 years working in the hospitality business and we believe that information is best given before guests arrive. We understand that the vast majority of other villas give this information after the guests arrive.
We really want that the guests to have a wonderful, no surprise vacation. We also hope that when guests say they thought the service was wonderful during their stay that they also feel Lily, Malely and Eddy (3 staff) deserve the tipping that is customary to Mexico. Of course, it is up to the guests as to what they leave for a tip.

Helpful votes: 10 / 11

 
Guest Comment entered by owner

Review submitted: March 25, 2008   Date of arrival: March 25, 2008

"MFH exceeded my expectations - condition was immaculate, Louisa was very attentive to needs of guests, and the location is quiet and private. It was very exciting to wake up and hear parrots in the trees over the waterfalls. I will book here again next time I return to the San Ignacio area." Damon Seattle, WA

Helpful votes: 0 / 0

 

Guestbook Comment

Review submitted: March 24, 2008   Date of arrival: March 1, 2008

Great place! You can hear the parrots in the trees as you awaken in the morning. Immaculate. Quiet. Louisa is attentive to your needs. Heartily recommend to others.

Helpful votes: 4 / 5

 

Guestbook Comment

Review submitted: February 29, 2008   Date of arrival: February 1, 2008

Hello Lisa & Andre:
Joey & I enjoyed our time here so much. We found it so tranquil. Louisa & Guillermo were wonderful & very helpful. We found it difficult to say goodbye to them. We fell in love with Chava, the dog: a real sweetheart of a pooch. Guillermo told us the story about her… I thank you! I hope we can come back very soon.
Warm regards,
Bob & Joey

Helpful votes: 4 / 5

 

Guestbook Comment

Review submitted: January 5, 2008   Date of arrival: January 1, 2008

My husband and I were the first guests to ever stay at Monkey Falls Hideaway. We were thrilled with our experience. The house was perfect for the two of us and Louisa was great. She is a wonderful cook and we took advantage of her services. The property is wonderful with the creek just feet away from the veranda. We didn't get to see the river otter but we hope when we stay longer next year, we'll see it then. We highly recommend staying here. It has all that you need and is very close to town.
Enjoy, Louise

Helpful votes: 3 / 4

 

Reviews are the subjective opinions of VacationRentals.com travelers and not of VacationRentals.com, Inc.

  vacation rental details         write a review