Send to a friend
Pin It
back to search results

Modern Carriage House In Charleston near Upper King Street District in Charleston

Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture Charleston COTTAGE Rental Picture
  • bedrooms 2
  • baths 1
  • sleeps 5
  • pool no
  • hot tub no
  • pets considered yes
  • type Cottage
  • rates (USD) $ 100 - $ 250 / night

vacation rental description

This charming 2 bedroom, 1 bath carriage house is fully updated with every luxury amenity you need. It is beautifully appointed with a full kitchen, the best appliances, a gracious living area and wonderful porch. Expansive, lush, green yard and ample parking make this hidden gem a dream. Located behind a beautiful Charleston Double main house.

vacation rental location

property availability

  • dates with deals
  • unavailable dates

Last modified on 07-24-2014 at 5:21 PM.

email owner view full calendar

Megan Holmes

cottage rental amenities

  • Property Type
    • cottage
    • floor area 1200 sq. ft.
  • Meals
    • guests provide their own meals
  • Location Type
    • downtown
  • Theme
    • historic
    • tourist attractions
  • General
    • air conditioning
    • internet
    • telephone
    • heating
    • linens provided
    • towels provided
      • Bring your own beach towels please.
    • washing machine
    • clothes dryer
    • parking
      • Generous two off street parking spots
    • living room
  • Kitchen
    • stove
      • Electrical
    • kitchen
      • Perfect for entertaining friends overlooking Living Room
    • refrigerator
      • Stainless steel new refrigerator
    • oven
    • microwave
    • dishwasher
      • Stainless steel
    • dishes & utensils
      • Fully outfitted
    • coffee maker
    • toaster
  • Dining
    • dining area
  • Bathrooms
    • 1 bathroom
    • bathroom 1: toilet, shower
      • Updated full bathroom with fine towels
  • Bedrooms
    • 2 bedrooms, sleeps 5, beds for 5
    • master bedroom: 1 king, Quiet Gracious Master Bedroom wiith luxury linens
    • guest bedroom: 1 queen, Guest Bedroom Located Upstairs
      • Master Bedroom with beautiful King bed is spacious with fine linens and everything you need to relax.
  • Entertainment
    • television
    • satellite / cable
  • Outside
    • deck / patio
  • Suitability
    • pets considered
      • Pets are welcome with a non refundable $75 fee.
    • children welcome
    • non smoking only
    • events allowed
  • Onsite Services
    • concierge
  • Notes
    • Complimentary concierge services provided by Charleston Concierge Company including dining reservations, airport transportation, baby equipment rental, and event tickets. www.charlestonconciergeco.com

activities and attractions in Charleston South Carolina

  • Attractions
    • churches
    • library
    • marina
    • playground
    • restaurants
    • health/beauty spa
    • cinemas
    • museums
  • Leisure Activities
    • beachcombing
    • bird watching
    • eco tourism
    • paddle boating
    • scenic drives
    • walking
    • shopping
    • sight seeing
    • boating
    • shelling
    • wildlife viewing
    • antiquing
    • miniature golf
    • horseback riding
  • Sports & Adventure Activities
    • deepsea fishing
    • equestrian events
    • hunting small game
    • pier fishing
    • sound/bay fishing
    • water tubing
    • golf
    • tennis
    • kayaking
    • sailing
    • water skiing
    • jet skiing
    • swimming
    • surfing
    • cycling
    • fishing
    • hunting
    • basketball court

contact owner

please fill in the form below to inquire about this rental.

submit

  • owner Megan Holmes

When you book a vacation rental on any of our websites, we want you to experience a carefree vacation. Learn More

accepted payment methods

credit card
check

Prior to paying a reservation deposit, always verify payment instructions by calling the phone number displayed on this listing page. By contacting the owner directly and paying by an approved method - credit card, paypal, check or bank transfer - your reservation payment will be protected up to $1,000.

Learn more in our Security Center

vacation rental rates


Rental Basis:
Per property
Rental rates quoted in:
USD

Rate Period Nightly Weekend Night Weekend Weekly Monthly Event Minimum Stay
 
Summer
Jun 10 2014 - Aug 16 2014
$130
$150
Fri,Sat
2 nights
 
 
Summer 2014 Two
Aug 17 2014 - Aug 21 2014
$100
2 nights
 
 
September 2014
Sep 1 2014 - Sep 30 2014
$200
$220
Fri,Sat
2 nights
 
 
October 2014
Oct 1 2014 - Oct 31 2014
$200
$220
Fri,Sat
2 nights
 
 
November 2014
Nov 1 2014 - Nov 25 2014
$185
$200
Fri,Sat
2 nights
 
 
Thanksgiving
Nov 26 2014 - Nov 30 2014
$240
2 nights
 
 
December 2014
Dec 1 2014 - Dec 23 2014
$185
$200
Fri,Sat
2 nights
 
 
Christmas
Dec 24 2014 - Dec 30 2014
$240
2 nights
 
 
New Years
Dec 31 2014 - Jan 4 2015
$240
2 nights
 
 
January 2015
Jan 5 2015 - Jan 31 2015
$185
$200
Fri,Sat
2 nights
 
 
February 2015 One
Feb 1 2015 - Feb 11 2015
$200
$220
Fri,Sat
2 nights
 
 
Southeastern Wildlife Expo
Feb 12 2015 - Feb 16 2015
$250
2 nights
 
 
February 2015 Two
Feb 17 2015 - Feb 28 2015
$200
$220
Fri,Sat
2 nights
 
 
March 2015 One
Mar 1 2015 - Mar 4 2015
$200
2 nights
 
 
Wine & Food Festival
Mar 5 2015 - Mar 8 2015
$240
2 nights
 
 
March 2015 Two
Mar 9 2015 - Mar 19 2015
$200
$220
Fri,Sat
2 nights
 
 
March 2015 Three
Mar 20 2015 - Mar 26 2015
$220
$240
Fri,Sat
2 nights
 
 
Bridge Run
Mar 27 2015 - Mar 29 2015
$250
2 nights
 
 
April 2015
Apr 1 2015 - Apr 30 2015
$220
$240
Fri,Sat
2 nights
 
 
May 2015 One
May 1 2015 - May 13 2015
$220
$240
Fri,Sat
2 nights
 
 
Graduation 2015
May 14 2015 - May 19 2015
$250
2 nights
 
 
May 2015 Two
May 20 2015 - May 24 2015
$240
2 nights
 
 
Spoleto 2015
May 25 2015 - May 31 2015
$250
2 nights
 
 
My Standard Rate
$130
$200
Fri,Sat
2 nights
 

Additional information about rental rates

Housekeeping $100 + Tax
Property Damage Protection $49
Housekeeping is $80.00 in addition to rental fee and we offer complimentary concierge services including dining reservations, airport transportation, baby equipment rental and event tickets. www.charlestonconciergeco.com.
Tax Rate 12.5%

Cancellation Policy

100% refund if canceled at least 30 days before arrival date.

email owner

Megan Holmes

Charleston cottage photos at a glance

Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture
Charleston COTTAGE Rental Picture

email owner

Megan Holmes

traveler reviews for this charleston cottage rental

Fabulous!

Review submitted: June 3, 2014   Date of arrival: May 19, 2014

Loved, loved, loved this property! Super stylish and cozy as well as a great location, we were very happy with this rental. We had our older dog and a 2 year old, which had me a little concerned at first with the spiral staircase, but after blocking it off we didn't have any issues. Great restaurants all in walking distance and also quick delivery from a lot of places - terrific food and hospitality in Charleston and we can't wait to visit again!

Recommended for: adventure seekers, age 55+, families with teenagers, girls getaway, pet-friendly, sight seeing, tourists without a car, romantic getaway

Helpful votes: 0 / 0

 

MD Review

Review submitted: July 24, 2014   Date of arrival: July 20, 2014

Great location, friendly neighbors and just a delightful place. I would definitely recommend it and Megan was very helpful and answered my questions quickly.

Recommended for: families with young children, families with teenagers, pet-friendly, sight seeing

Helpful votes: 0 / 0

 

Girls weekend

Review submitted: June 11, 2014   Date of arrival: June 6, 2014

I rented this home for a girls weekend.

I received an email from vibrio letting me know to contact the property manager before my second and final payment to make sure it was a safe transaction, as they had recently had some issues. I emailed several times over several weeks and never received a response. Other then one initial email response when I rented this property and had a payment question my e-mails were never returned. Long story short this resulted in several phone calls to vrbo that took up my lunches, and my commute to to work over the next few days, and me thinking (both from things I was told and from emails) that this may have been a false listing and not available after my card had already been charged. After much waisted time and heartache I got Megan's number from vrbo and received a call back from her confirming that everything was ok. She dodged the question about why I had never heard back from her and was less then caring and offered up no explanation when I explained that I had been trying to contact her several times. And yes, my emails all explained what was going on and that I was panicked that the property may not be available and that my credit card information had been compromised.

As far as the propert was concerned the tv in the living room did not work, and frankly after all the difficulty I had getting in touch with Meghan and how I was treated when I did I knew better then to bother to try and have it fixed.

It appeared as though there were no bath mats, only four towels, no hand towels and wash cloths,until I went to run a load of laundry the next day out of necessity and discovered that there was still stuff in the washer and towels, etc in the dryer, so I got to do laundry on my vacation. Oh joy!

When we went to make up the fold out sofa we realized there were still wet sheets that had been put away. Luckily I live locally and had brought an extra set.

The carriage house itself was cute but I am very much put off and upset by everything I went though.

Recommended for: families with teenagers, girls getaway

Owners response: Please accept our profuse apologies for what you endured on VRBO's side. We cannot take any accountability for them raising alarm regarding your payment. We have never had any issue like this and are unfamiliar with their protocol on that side of things. We pride ourselves in expedient response times to our guests and when we spoke to you we assured you your reservation was confirmed and your payment secure. We do however take accountability for our housekeeping's poor performance regarding the linens. This was an anomaly and has never occurred prior to your experience. We are profusely apologetic that you had such a negative experience in our charming carriage house which, as you can see from our other reviews, is usually well loved. We have spoken to our housekeeping and have implemented changes which we are confident will prevent any linen related issues in the future.
Thank you for taking time to review your stay. We hope you will book with us again in the future to experience the essence of our charming carriage house. Kindly,
Management

Helpful votes: 0 / 0

 

Reviews are the subjective opinions of VacationRentals.com travelers and not of VacationRentals.com, Inc.

email owner see all reviews (3/13) write a review

Megan Holmes


Charleston vacation rental

This vacation rental has been listed since 10/24/2013.