Verified Review icon check navigate-up navigate-left navigate-right expand mail svg-lightning svg-24hr svg-house svg-sleeps svg-bedrooms svg-bathrooms svg-stay svg-toilet calendar svg-report-flag pet-dog svg-multiunit Default Owner Icon heart-filled Family icon
Book Online or call VacationRentals.com Booking Assistance 888-829-7076
Book Online or call VacationRentals.com Booking Assistance 888-829-7076

Villa Sun, Western Exposure, Solar heated pool!

Sleeps7
Bedrooms 3
Bathrooms2
Space 1,600 sq ft
Property type bungalow
Minimum Stay 2 - 3 nights

Overview

About the property

House, 3 Bedrooms, 2 Baths, 6 Sleeps

Well furnished 3 bed 2 bath home. Western exposure. Pool Solar heated.

Very Clean. Well equipped. Comfortable beds, one king two queen. Tiles in living area, carpet in bedroom areas.

Brand new remodelled Master bathroom. Everything in great shape!

Lounge chairs, table and chairs in Pool area. Barbeque Grill available: $30 for usage (cleaning and gas)

Only local channels but roku and WIFI included. One TV in the living area.

You will not have a lot of traffic here compared to Cape Coral and Fort Myers!

House is in a Cul the Sac of East 5th Street.

Close to shopping and dining. (5 minutes by car) Dollar Stores, Wal Mart, Publix, Win -, Walgreens, CVS, Aldi opening in January 2017!, Bealls Outlet, and all major fast food restaurants.

Close to Fort Myers and Interstate 75. (15 minutes)

Miami: 2 hours, Orlando: 3 hours, Tampa: 2 hours.

Lehigh has 3 nice 18 holes Golf Courses. One 9 hole.

30 Minutes to the most beaches.

Electricity will be charged separately for longer stays than 14 nights.

Pool is screened in again.

More Details

Owner
Sylvia Angstenberger
Member since: 2009
Speaks: english, french, german
Response time:
Within 12 hours
Response rate:
100%
Calendar last updated:
April 22, 2018

Guestbook comments from the owner

This referred to a Condo.
Jul 2012
  • 1 of 1

Amenities

Lehigh Acres Bungalow Accommodation and Amenities

Property Type:
  • bungalow
Meals:
  • Guests provide their own meals
Floor Area:
  • 1600 sq ft
House Rules:
  • Check-in: 4:00 PM
  • /
  • Check-out: 10:00 AM
  • Max. occupancy: 7
  • Min. age of primary renter: 21
  • Children welcome
  • Parties/events not allowed
  • Pets not allowed
  • Non smoking only ...
Theme:
  • Away From It All
  • Family
  • Tourist Attractions
General:
  • Air Conditioning
  • Clothes Dryer
  • Garage
  • Hair Dryer
  • Heating
  • Internet
  • Iron & Board
  • Linens Provided
  • Living Room
  • Parking
  • Telephone
  • Towels Provided
  • Washing Machine
Kitchen:
  • Coffee Maker
  • Dishes & Utensils ...
  • Dishwasher
  • Kitchen
  • Microwave
  • Oven
  • Pantry Items
  • Refrigerator
  • Stove
  • Toaster
Dining:
  • Dining
  • Dining Area
  • seating for 6 people
Bathrooms:
  • 2 Bathrooms
  • Bathroom 1 - toilet , shower
    Bathroom 2 - toilet , combination tub/shower
Bedrooms:
  • 3 Bedrooms, Sleeps 7
  • Bedroom 1 - 1 king
    Bedroom 2 - 1 queen
    Bedroom 3 - 1 queen
Entertainment:
  • Books
  • DVD Player
  • Television
  • Video Library
Outside:
  • Deck / Patio
  • Lanai / Gazebo
  • Lawn / Garden
  • Outdoor Grill ...
Suitability:
  • Long-term Renters Welcome
  • wheelchair inaccessible ...
Pool / Spa:
  • Outdoor Pool
  • Private Pool
Sports & Adventure Activities:
  • golf
Notes:
This place offers you everything you need for a great vacation in the Fort Myers area. You can expect a very clean and decend furnished place. Patio Furniture in the lanai. Washer, Dryer in the garage, Completely furnished kitchen, bathroom towels, linens. Relax at the swimming pool or on the large pool deck.

Reviews

4/5 -
(3 traveler reviews)

33% Complete
33% Complete
33% Complete
0% Complete
0% Complete
Villa Sun, Western Exposure, Solar heated pool!
average rating of 4.0 based on 4 reviews
5

Awesome Get-Away!

  • 5 of 5

Had an amazing, relaxing, affordable, MUCH NEEDED, long weekend, thanks to Sylvia!

This home has everything you could need. Besides the obvious amazing screened in pool, which was perfect for floating & forgetting all about life's stressors, Sylvia has the most well-stocked kitchen I've ever rented!! Any gadget, utensil, or cookware you could need was there!

She even had a spring-form pan...I don't even own one of those!!

There were ample towels, and one of the most beautiful showers I've ever seen in the master bathroom.

Movies were provided for time to just relax in the living room. You really never needed to go out except for groceries.

I'd totally rent from Sylvia again. She was very easy to communicate with and very quick to reply to my questions. Can't wait for my next getaway.

  • Submitted: Aug 23, 2017
  • Stayed: August 2017
  • Source: HomeAway
Owner's Response: Thank you very much for this wonderful review! I am always trying to provide the best service I can so our guests can really enjoy their stay here in Florida! Hope to see you again soon!
Did you find this review helpful?
0 0
3

A bit misleading in the listing, however House was well equipped and comfortable

  • 3 of 5

We were somewhat unhappy that the house was not as pictured. Of course it was damaged by Hurricane Irma which totally left the house without the screened in Lanai. Also the pool was advertised as “solar heated” which much to our disapointment was never warm enough to swim in January. So I would caution folks about being certain of what you are getting in spite of the photos in the listings. We also had to do some intitial cleaning of a few things... outside windows, kitchen Lighing panels were filthy which we removed and wahsed and changed one of the. Fluorescent fixtures.

Now all that being said, the house was comfortable, beds were ok, kitchen was well equipped, towels were a bit shabby, and we brought in some of. Our own from our motor home which we had with us. House was relatively clean, but my wife is a “cleany” and had to bring it up to her standards. Because the pool was not coverered we were cleaning up leaves on the patio often and the repairs to the lanai were supposed to have been completed during our stay but never happened.

For us we wanted to be closer to restaurants, shows, and shopping, but soon learned that ALL of that was a 30 minute drive to Ft. Myers... Our error in not checking how far ALL was from Lehigh Acres. “My bad”.

We had guests stay with us for a week, and all in the house worked well. The owners were cordial and gave us a small discount because of the missing Lanai which was appreciated.

Would suggest to anyone exploring for rentals that you carefully read all reviews and ask many questions. Do not be mislead by beautiful photos. And all in all we did enjoy our month stay here in January.

  • Submitted: Feb 4, 2018
  • Stayed: January 2018
  • Source: VRBO, from HomeAway
Owner's Response: Thank you Lerry for your detailed review. I am glad you liked the home and I am sorry you were unsatisfied with some things. Since it was your first time booking a vacation house you maybe expected a "just perfect" place. You booked the home for an already discounted price knowing there was no screen, since it has been ripped off by the hurricane. On top of that we gave you a huge discount for your inconveniences. The poolscreen has been replaced shortly after your departure due to the companies being completely overbooked with orders. Unfortunately the solar panels could not make up for the 30 degree cold snap in January of 2018 and you were not able to swim. Windows are being cleaned twice a year, but as you said your wife is a "cleany". We tried to convenient you as much as possible by providing an extra discount, doing some extra corking and providing you with extra shade. Thank you again for staying with us.
Did you find this review helpful?
0 0
hollidaysburg,pa.
4

bargain in ft.myers

  • 4 of 5

owners upgraded.very nice.exactly what i expected.would revisit.central locale.

  • Submitted: Feb 8, 2011
  • Stayed: December 2010
  • Source: Vacation Rentals, from HomeAway
Did you find this review helpful?
43 4

Map

Other Activities:

Top Thing to do in City:

* Edison Mall.

* Edison and Henry Ford Winter Estates.

* Fort Myers Beach.

* Sanibel Island.

* Golf Coast Towne Center.

Top Thing to do in Budget:

* Lakes Park.

* Flea Market.

* Beaches.

* Mirromar Outlets..

Top Thing to do in Family:

* Lakes Park.

* Immaginarium.

* Bush Gardens Tampa.

* Walt Disney World Orlando.

* Sea World Orlando.

Fishing.

Golfing.

Beaches.

Edison Mall.

Mirromar outlets.

Coconut Point shopping center.

Golf Coast Towne Center.

Edison Ford Winter Estates.

Shell Factory.

Naples near by: Waterpark, zoo.

Cape Coral near by: Waterpark.

Parks: Manatee Park, Lakes Park, etc.

Museums.

Chuckee Cheeses.

Imaginarium.

Nature Center and Planetarium.

Miniature Golf.

Photos

Availability

Available
Unavailable

Additional information about rental rates

In addition to the rental price there will be a $200 security deposit as well as a $120 cleaning fee.
Nightly rate only applies for a week long stay. For anything less than a week the nightly rate will be $120.
Electricity will be charged depending on usage for stays longer than 14 days.

Owner's Cancellation Policy

  • 100% refund if canceled at least 60 days before arrival date.
  • Service Fee fully refunded on cancellations that qualify for 100% refund.