Verified Review icon check navigate-up navigate-left navigate-right expand mail svg-lightning svg-24hr svg-house svg-sleeps svg-bedrooms svg-bathrooms svg-stay svg-toilet calendar svg-report-flag pet-dog svg-multiunit Default Owner Icon heart-filled
Book Online or call VacationRentals.com Booking Assistance 888-640-7927
Book Online or call VacationRentals.com Booking Assistance 888-640-7927

1 Block to Beaches, Shops and Restaurants

Sleeps4
Bedrooms 2
Bathrooms2
Space 113 m²
Property type cottage
Minimum Stay 2 - 3 nights

Overview

About the property

2 Bedrooms, 2 Baths, Mt Views, Close to the beach, Sleeps 4 Comfortable

The Cottage is tucked away, centrally located and just a block between, Coast Village Road and the famed Butterfly, Hammond's and Miramar Beaches. With plentiful restaurants, boutiques, coffee shops, farmers market and grocery stores. These are just some of the conveniences this absolutely charming heavenly beach area cottage offers.

The terrace, accessed from the kitchen/dining area offers plenty of room for tables, chairs and barbecue (with built-in gas supply) and is bordered by lawn and plant landscaping, in addition to having room for many potted plants. A stone pathway swings around from the southern end of the patio and leads across the lawn to the private 'Hot Springs Spa' with redwood deck and built-in benches. Expanded Cable/Internet 'Wireless", 2 small tv's in each bedroom and 1 large 42 inch plasma tv in living room.

Also available onsite are: Two Boogie Boards, Beach Chairs and a Beach Umbrella.

We thank you for your consideration and safe travels to all.

More Details

Owner
Alex
Member since: 2013
Speaks: english
Calendar last updated:
April 29, 2017

Amenities

Montecito Cottage Accommodation and Amenities

Property Type:
  • cottage
Meals:
  • Guests provide their own meals
Housekeeping:
  • Housekeeper Optional
Floor Area:
  • 113 m²
House Rules:
  • Max. occupancy: 4
  • non smoking only
  • pets not allowed ...
  • Minimum Age Limit for Renters ...
  • children welcome
Location Type:
  • Downtown ...
  • Monument View ...
  • Mountain View ...
  • Near The Ocean ...
  • Oceanfront ...
  • Resort ...
  • Village ...
Theme:
  • Adventure
  • Away From It All
  • Budget
  • Family
  • Historic
  • Luxury
  • Romantic
  • Sports & Activities
  • Tourist Attractions
General:
  • Air Conditioning ...
  • Clothes Dryer ...
  • Fireplace ...
  • Garage ...
  • Hair Dryer
  • Heating ...
  • Internet ...
  • Iron & Board
  • Linens Provided ...
  • Living Room ...
  • Parking ...
  • Telephone ...
  • Towels Provided ...
  • Washing Machine ...
  • Wood Stove ...
Kitchen:
  • Coffee Maker ...
  • Dishes & Utensils ...
  • Dishwasher ...
  • Kitchen ...
  • Microwave ...
  • Oven ...
  • Pantry Items ...
  • Refrigerator ...
  • Stove ...
  • Toaster ...
Dining:
  • Dining ...
  • Dining Room
  • seating for 6 people
Bathrooms:
  • 2 Bathrooms
  • Master Bathroom - toilet , combination tub/shower
    Guest Bathroom - toilet , shower
  • Additional outdoor shower, for rinsing off sand and debris before entering hot tub or house ).
Bedrooms:
  • 2 Bedrooms, Sleeps 4
  • Master Bedroom - 1 queen , Biltmore Hotel Collection Mattress & Restoration H. Linens
    Guest Bedroom - 1 king , 2 twin/ single , Upon request: The Two Twin Beds can be made to a King Size
  • Guest Bedroom: Upon request the Two Twin Beds can be made into a King Size Bed with King Linens and Duvets. One additional auto inflatable Twin Size mattress is available for one additional toddler Note: The house in equipped with Central Air and Heating which provides "HEAT" & Kool air, not air conditioning. The house has generally moderate temperatures year around here, especially with the oceans cross breeze when the windows are ajar. Also onsite are two fans but yearly needed...
Entertainment:
  • Books ...
  • DVD Player ...
  • Games ...
  • Music Library ...
  • Satellite / Cable ...
  • Stereo ...
  • Television ...
  • Toys
  • Video Library ...
Outside:
  • Bicycles
  • Boat ...
  • Deck / Patio ...
  • Golf ...
  • Lawn / Garden ...
  • Outdoor Grill ...
  • Tennis ...
  • Water Sports Gear ...
  • 1 bicycles
Suitability:
  • Long-term Renters Welcome
  • wheelchair accessible ...
Pool / Spa:
  • Hot Tub ...
Onsite Services:
  • Chauffeur
  • Private Chef
Attractions:
  • arboretum
  • autumn foliage
  • bay/sound
  • botanical garden
  • caves
  • churches
  • cinemas
  • coin laundry
  • festivals
  • forests
  • library
  • live theater
  • marina
  • museums
  • nude beach
  • playground
  • pond
  • recreation center
  • reefs
  • restaurants
  • ruins
  • waterfalls
  • winery tours
  • zoo
Leisure Activities:
  • antiquing
  • beachcombing
  • bird watching
  • eco tourism
  • gambling casinos
  • horseback riding
  • horseshoes
  • outlet shopping
  • paddle boating
  • photography
  • scenic drives
  • sight seeing
  • walking
  • whale watching
Local Services & Businesses:
  • ATM/bank
  • Babysitter
  • fitness center
  • groceries
  • hospital
  • laundromat
  • massage therapist
  • medical services
Sports & Adventure Activities:
  • basketball court
  • cycling
  • deepsea fishing
  • equestrian events
  • fishing
  • fly fishing
  • freshwater fishing
  • golf
  • golf privileges optional
  • hiking
  • hunting
  • ice skating
  • jet skiing
  • mountain biking
  • mountain climbing
  • mountaineering
  • paragliding
  • pier fishing
  • roller blading
  • sailing
  • scuba diving or snorkeling
  • ski privileges optional
  • snorkeling
  • spelunking
  • surf fishing
  • surfing
  • swimming
  • tennis
  • water skiing
  • water tubing
  • whitewater rafting
  • wind-surfing
Notes:
*Items supplied: Towels and Linens, 'A starter pack' of paper products, two garbage bags and two cascade dish washing packets for dishwasher. Also available onsite are Boogie Boards, Beach Chairs, Beach Umbrella. *Items not supplied (but often avail): Laundry detergent, dish washing soap, shampoos, paper products and garbage bags. Also located on the property away from the main house, is a small “non-intrusive” office/storage space with separate private gated entrance that is active by the owner on a part time basis. Thanks again for your consideration. We hope you have a happy and safe vacation wherever you choose to travel.

Reviews

Very Good! 4.2/5 -
(12 traveler reviews)

1

Bad Times

  • 1 of 5

I am currently in a credit card dispute with this owner over a security deposit not returned to me as per the contract. (VRBO told me to initiate this dispute.) We have been renting VRBO properties happily for many years, but unfortunately dealing with this one has been a terrible experience. I imagine the owner will respond negatively to this review, since he has directly written me an email which is inappropriate and rude, but regardless we would urge prospective renters to also read the other review posted here called "Nice Enough Place, Had Decent Stay, Management Experience Very Poor" -- the renter who wrote that review had an experience with this owner that has many similarities to ours. Renters beware. There are many great properties available to rent in the lovely village of Montecito, but this one has been for us nothing but a headache and a vacation ruiner. I should also mention that this house shares a driveway and is in very close proximity to several other houses, and when we arrived the owner told us if any neighbors asked us any questions that we should tell them we were his "friends." That made us uncomfortable -- we prefer to always rent properties that are known by all to be legitimate rentals.

  • Submitted: Dec 19, 2016
  • Stayed: Oct 2016
  • Source: VRBO, from HomeAway
Owner's Response: We refused to acknowledge this lie with a response!! But if it helps guests to know. Both homeaway and the credit card company sided with us after seeing the documented evidence of this guys nasty, unclean able stains on our recently purchesed duvet cover that was in need of replacing!!
Did you find this review helpful?
8 1
5

Two days in Paradise..."unforgettable..."

  • 5 of 5

We were looking for a weekend getaway and found this "gem" of a cottage. We could not have been happier or luckier as it is so tranquil and serene. The weather was perfectly mild to boot, The train runs by, as it does in most beach towns but this only reminded us of being in a European countryside which was music to our ears.

The landlord was gracious, suggestive and charming. All he promised about his home was more than true. He was kind enough to leave information about places nearby that we may enjoy but his home was enough and all we needed. We will definitely return and without a doubt recommend to all...Enjoy your stay!!!

Pam B.

  • Submitted: Nov 5, 2016
  • Stayed: Oct 2016
  • Source: Vacation Rentals, from HomeAway
Owner's Response: Hi Pam, we truly enjoyed your company and are glad you all had a great time. We look forward to having y'all back soon. Alex
Did you find this review helpful?
2 0
Where do you live?
5

I just want to keep this gem all to myself...

  • 5 of 5

I just want to keep this gem all to myself...This property is wonderful. It is clean and well maintained. The location is perfect a short walk to downtown or a short walk to the beach. We hardly ever had to take out the car. Not only is this property wonderful the owner himself spent time showing us around and is very kind and you can tell cares about his property. The train is no big deal at all. This is truly a gem in Montecito and we will be returning to this cottage! I would recommend this property to anyone who wants to experience a dream vacation in Montecito! Thanks Alex for letting us experience a slice of heaven in Montecito. Heather

  • Submitted: Oct 4, 2016
  • Stayed: Sep 2016
  • Source: Vacation Rentals, from HomeAway
Owner's Response: You are so welcome Heather M, we appreciate your stay and are glad you had a good time...
Did you find this review helpful?
1 1
Anaheim, CA
1

Nice Enough Place, Had Decent Stay, Management Experience Very Poor

  • 1 of 5

The Good:

Nice little complex

Good access to Village

Great little yard

Jacuzzi worked great

Nice breeze

Nice Kitchen

BBQ/patio Nice

The Bad:

The dogs next door bark 10 to 14 hours per day.

TRAINS. This unit is very close to train noise (Amtrak AND freight trains (triple-decker)). These shake the house. The first one doesn't start until about 6:30 AM to 7 AM and the last one at about 10 PM. If you are even a little bit sensitive to noise/seismic activity, you will want to look elsewhere.

The Ugly:

Communication with manager was generally difficult before, during and after our stay.

Manager blamed us for popping the tire of a bike we never used/touched.

Manager shared with us his blame of a broken ice maker on the previous tenet by asking us to take a picture of the model number of the fridge. This forced us to make an exit video to protect ourselves.

We were blamed for a clogged drain (possibly a backed up main sewer line, not sure) we simply didn't create as evidenced by a time-stamped exit video which i (in good conscience) shared with the manager via unlisted Youtube.

Manager threatens legal action when threats are completely unfounded/unnecessary/ridiculous.

My recommendation would be for this manager to find a property manager so things like this don't happen.

Imagine checking out of a room at the hotel of your choice (with visual proof the plumbing is working) and having them call you on the way back complaining that you have flooded the hotel. Oh wait, that would never happen...

Renter beware.

  • Submitted: Sep 29, 2016
  • Stayed: Jul 2016
  • Source: VRBO, from HomeAway
Owner's Response: What is this some kinda joke? Homeaway please remove this false review asap.
Did you find this review helpful?
7 2
5

Loved the vibe!

  • 5 of 5

This little slice of heaven is well equipped and tastefully decorated. Beds were comfortable and kitchen had all the necessities.

We loved lounging in the patio lounger, the yard is simply beautiful & relaxing. Walking distance to the beach was a big plus! We thoroughly enjoyed.

  • Submitted: Sep 14, 2016
  • Stayed: Sep 2016
  • Source: Vacation Rentals, from HomeAway
Did you find this review helpful?
2 0
5

Sweet spot to stay w family

  • 5 of 5

It was a bit challenging to find the house at first, as we arrived late at night. It would be helpful if there was a light shining on the address. Alex was a dear and very accommodating. He gave surfing tips to my boys which they greatly appreciated. He also allowed them to play with his Guitar & Congo Drums. The livening room offers a spacious layout for enjoying each other company, as do the side and back yards. The boys really enjoyed the train when it came roughly 3-6 times a day and was never an issue. If you live by the beach, you should know it comes with the territory. We will definitely be back!

  • Submitted: Sep 10, 2016
  • Stayed: Mar 2016
  • Source: Vacation Rentals, from HomeAway
Owner's Response: Thank you, it was our pleasure. We appreciate your stay and are glad you had a good time.
Did you find this review helpful?
3 0

Map

Photos

Rates & Availability

Rental rates

Convert Currency
Rate Period Nightly Weekend Night Weekly Monthly * Event
 
Spring
Mar 1 2017 - May 15 2017
2 night minimum stay
$369
From
$379
Fri,Sat,Sun
$2,189
$7,989
 
 
Summer
May 16 2017 - Sep 24 2017
2 night minimum stay
$379
From
$389
Fri,Sat,Sun
$2,389
$8,489
 
 
Fall
Sep 25 2017 - Nov 29 2017
2 night minimum stay
$369
From
$379
Fri,Sat,Sun
$2,189
$7,989
 
 
Winter
Nov 30 2017 - Feb 28 2018
3 night minimum stay
$259
From
$269
Fri,Sat,Sun
$1,989
$7,489
 
 
My Standard Rate
2 night minimum stay
$369
From
$379
Fri,Sat,Sun
$2,189
$7,989
 

Additional information about rental rates

Cleaning Fee $165
Refundable damage deposit $250

1. Summer rates apply for Holidays: Thanksgiving, Christmas, Spring Break, Graduations UCSB, Westmont, SBCC Etc...
2. Until confirmed rates are subject to change without notice.
3. Accepted payments: Cashiers Checks, Square Register Invoices 2.9%, Pay pal 3.0% maybe added for admin/card processing from them.
4. Pets considered $15.00 per nt. $85.00 per wk, 285.00 per mt.
5. Cancellation refund policy: Should funds be cashed or charged and agreement signed from prospective tenant, and he/she decides to cancel for any reason 60 days prior to reservation date, he/she forfeits their initial ($250) deposit and remaining funds to be returned. If cancelled inside 30 days of reservation date, he/she shall forfeit the initial deposit ($250) plus 50% of the sub total and remaining funds to be returned. Once checked inn there are no refunds for vacating the premises early.

Owner's Cancellation Policy

  • 50% refund if canceled at least 30 days before arrival date.
  • 100% refund if canceled at least 60 days before arrival date.
Enter dates for accurate pricing
Email Owner Email Owner
Available
Unavailable

Partner Offers

Partner Offers

Find a rental car

You might like these similar properties